La oss saluttere for dere!

En salutt skal være noe både for øyne og ører. Vi kan stille i ulike historiske uniformer, og med diverse annet historisk utstyr, så som mat og drikke.

En salutt er en av de største æresbevisninngene som noen kan få, og et arrangement blir både mer høytidelig og festligere med en eller flere salutter.

Sikkerheten er alltid i høysetet, så vi bruker alltid medlemmer som er sertifiserte med sikkerhetskurs. Alle har inngående kunnskaper om skytset og historien bak det, og flere års erfaring med saluttering. Artillerihistorisk Forening er medlem av Norsk Artillerilaug, som er en paraplyorganisasjon med fokus på sikkerhet og dialog med myndighetene.

Her er skytset vårt!

Vi serverer også tidsriktig mat, for eksempel soldatsuppe, neslesuppe og eplepunsj, servert fra gryte over bålpanne - eller nystekte sveler eller tykklefse fra takke.

PRISLISTE:

Grunnleggende for oppdrag: Befaring, sikkerhetsanalyse, tillatelser og varsling av myndigheter/naboer, transport inntil 15 km, rigging, opprydning. Grunnpris: 3000,- inkludert to sertifiserte artillerister i tidsriktig uniform (17- eller 1800-talls) og én salutt.

Pris per salutt utover dette fra kr 100 til 1000 per skudd avhengig av skyts og antall skudd.

Andre effekter/tilleggsytelser: Røyk, smell og servering etter avtale.

Alle priser er avgiftsfrie (historisk/kulturelt arrangement gjennomført av ideell organisasjon.

OBS! Husk at tillatelser fra brannvesen og politi kan ta opptil 14 dager. Kontakt oss derfor i god tid før arrangementet. Kontakt: Bente-Lill Øygard, tlf 930 87 932.

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

23.09 | 19:42

Heisann.
Jeg driver med Metalldetekting og kom over en gammel knapp, en såkalt "flatbutton" med kanon og skrift. Lurer på om dere har bilder av gamle knapper?

07.02 | 18:12

Hei,
var sammen med Ferry Burgmann på sikkerhetskurs 2014. Vi hadde det kjempe bra! Vil gjerne være med igjen! er det kurs i 2018? mvh Mark Ringeling

10.05 | 02:14

Eller en med elendig promille, sjanglete holdning og bronesmerke i skting.

10.05 | 02:07

Stilig bilde, må ha vært tatt av en skikkelig kanonfotograf med utrolig mye erfaring og med topp kamera.

Du liker denne siden